Bulgaria is hot!

Inu, sešel se rok s rokem, a tak opět vyrazila výprava z naší školy na Východ. V pátek 11.00 GMT+1 jsme se sešli na Zvonařce a nastoupili do busu. Bus byl plnej Bulharů, kteří se vraceli z práce v severních Čechách domů a všichni vypadali jako docela vostří týpci. Jenomže, co čert nechtěl, do autobusu přistoupili v Budapešti další dva a jeden z nich byl opilej. A tak asi do dvou hodin v noci pořád něco vyřvával a otravoval a jeden z těch „českejch“ Bulharů na něho řval cosi zpátky a zrovna to byl takovej potetovanej a od pohledu zlej týpek a tak jsme se vsázeli za jak dlouho ho zabije, ale nakonec ho nezabil. V Sofii jsme vylezli po 18 hodinách jízdy rozlámaní, vyměnili si peníze na ty jejich Leva (je to asi 13 korun). Odtam busem do sedla Predel a odtam nahoru.

Čekalo nás ten den 7 hodin chůze dle průvodčíka, ale co čert nechtěl, vyrazili jsme po špatné cestě a tak jsme se museli vrátit a tak asi po hodině jsme byli na stejným místě, kde jsme vylezli z busu. Tak jsme se ukempili asi o 200 metrů dál, najedli se a někteří pak vyrazili stopem do Banska. To mělo být osm kilometrů vzdálený městečko s pěknýma historickýma budovama. Jenže to bylo kilometrů asi tak patnáct a historický budovy žádný a jediný co tam bylo fajn tak byla zmrzlina. Cestou tam nám chlápek zastavil asi tak po deseti minutách, ale když jsme jeli zpátky tak nám nikdo nezastavil asi dvě hodiny a už jsme z toho byli takový nešťastní, takže když nám nakonec zastavilo obrovský esúvéčko v kůži, řek jsem mu: „You’re our savior!“ a borec se na mě tak zvláštně kouknul, ale mně to bylo stejně uplně jedno.
Další den jsme teda slavně vyrazili, tentokrát už po správné cestě a byli rádi, že jsme to nešli den předtím, protože to bylo asi 9 hodin a ne sedm a přišli bysme tak v jedenáct večer. A přechod hor byl fajn, večer jsme se většinou ukempili u ňáký chaty a byla tam spousta jezer a v jednom místě i borovicovej prales a zajištěná cesta (takovým ocelovým lanem). Akorát nahoře byla celkem zima, přece jen jsme šli tak kolem 2700 metrů. Naštěstí nám vůbec nepršelo, až pak v Sofii. Celkově jsme skoro nepotkávali turisty a ochránce NP jsme potkali jen jednou. A je to tam docela fajnově značený, tak jsme se ztratili jenom jednou a to už stejně v podhůří. Po pár dnech jsme se teda jali sestupovat k monastýru Rozen a městu Melnik. Jenže, co čert nechtěl, tam nebyla voda a vůbec kde se ukempit a všude jen hotely a tak jsme si pronajali od jedné místní jeden celej barák i se dvěma Polákama a sprchou a spali tam. Tam jsme ze sebe udělali zase trochu lidi, družili se s Polákama (jeden byl ekolog a druhej lékárník) a zašli si tam někam na večeři.

Ráno jsme odjeli místníma dodávkama do Sandanskij, kde bylo dost zajímavý tržiště, kde měli opravdu všechno. Odtam busem zpět do Sofie, kde jsme spali v ňákým Hostelu, kde bylo asi tak padesát mladejch z celýho světa a bylo to takový západní. Tam jsme asi tak ve 14.00 GMT+2 odložili batohy a vyrazili do víru velkoměsta. Nejdřív jsme zašli k Číňanům do restaurace, kde jsem sněd 650g nudlí a hranolky a ještě jsem tam po někom něco dojídal. A měli tam záchody se stropem tak metršedesátpět, takže když jsem se zvedl, tak jsem jim málem udělal díru do stropu. Náležitě posilněni jsme vyrazili na prohlídku města, kde jsme obdivovali chrám Alexandra Něvskýho a mrazilo nás při pohledu na SSácký nože, co tam prodávali na takovým trhu se starožitnostma. Taky jsme našli Český centrum, kde byl týpek, co mluvil trochu česky a navigoval nás, kde je supermarket a pošta. A pak jsme byli v mešitě, kde jsem si povídal s ňákým Íráčanem a celkově to bylo fajn. Pak zpátky do hostelu, večer ještě jednou k Číňanům a spát. Ráno už domů, tentokrát jsme na hranicích dohromady stáli pět hodin, takže zpoždění pouhé dvě hodiny.
Byl to parádní trip, opravdu vám doporučuju si někdy něco takovýho zkusit, je to fajn.

Váš pokorný vypravěč

A nejdou mi sem nahrát fotky.

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

2 komentáře u Bulgaria is hot!

1. Zevl napsal:

Úplně z toho je cítit, že těch zážitků bylo mnohem, mnohem víc.. a taky, že to chození po kopečkách nad 2.000 m.n.m. už pro Tebe začíná být trochu rutina;-) Muselo to být super!

..Tak dem.

2. Petr napsal:

Díky za článek, fotky jsem tam nahrál.